לראשונה – עליבאבא לא פירסמה את נתוני המכירות ביום הרווקים הסיני

מודעה

עודכן לאחרונה בתאריך: 16/11/2022.

על פי המסתמן, יום הרווקים הסיני 2022 שבר את המסורת הרב-שנתית של גידול מתמיד בהיקפי (ושיאי) המכירות, לראשונה מאז תחילת המבצעים בשנת 2009.

ואולי יותר מכל, העובדה המעידה על הקפאון במכירות היא הפסקת פרסום נתוני המכירות על ידי ענקית הקמעונאות עלי באבא, הרוח החיה מאחורי מבצעי יום הרווקים,

בשנים קודמות דאגו בעליבאבא לדווח אחת לכמה שעות במהלך יום הרווקים את נתוני המכירות, בתוספת השוואה לנתוני המכירות בשנה שעברה, ובכך להגביר את טירוף הקניות בדרך לשבירת שיא מכירות נוסף.

ואילו השנה לא חשפה עליבאבא אפילו את תוצאות המכירות המלאות בסיום המבצעים, ורק הודיעה כי "התוצאה תואמת לביצועים של 2021".

ניתן להעריך שאחת הסיבות העיקריות לירידה בהיקפי המכירות תלויה במצב הכלכלי בסין, שנפגע באופן משמעותי עקב מדיניות ה"אפס קורונה" של הנהגת המדינה. סיבה אפשרית נוספת היא עליית המחירים העולמית, אשר גורמת ליותר ויותר משקי בית להקטין את היקף ההוצאות שלהם.

כעת נותר לראות האם מדובר בתופעה נקודתית, או באינדיקציה למה שצפוי להתרחש גם במהלך מבצעי בלאק פריידי 2022.

מודעה
ksp black friday banner
מודעה
ksp black friday banner

נתוני מכירות קבוצת עליבאבא – יום הרווקים הסיני

  • 2009 – 0.076 מיליארד דולר.
  • 2010 – 1.4 מיליארד דולר.
  • 2011 – 2.1 מיליארד דולר.
  • 2012 – 3.1 מיליארד דולר.
  • 2013 – 5.8 מיליארד דולר.
  • 2014 – 9.3 מיליארד דולר.
  • 2015 – 14.3 מיליארד דולר.
  • 2016 – 17.8 מיליארד דולר
  • 2017 – 25.4 מיליארד דולר.
  • 2018 – 30.8 מיליארד דולר.
  • 2019 – 38.4 מיליארד דולר.
  • 2020 – 74.1 מיליארד דולר.
  • 2021 – 84.5 מיליארד דולר.
  • 2022 – לא פורסם.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה