בלאק פריידי או יום הרווקים הסיני – מתי עדיף לקנות (ומה)?

בשנים האחרונות ניטש במהלך חודש נובמבר "קרב צרכנות" שכולו רווח נקי בשביל הצרכנים, ובו מתמודדים שני ימי המבצעים הגדולים בעולם – יום הרווקים הסיני מול בלאק פריידי.

שתי חגיגות המבצעים הגדולות האלה כוללות עשרות ואפילו מאות אלפי מבצעים על מיליוני מוצרים, בקצב מסחרר ובהיקפי מכירות כמעט בלתי נתפסים של מיליארדי דולרים בשעות ספורות.

וכך, צרכנים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים בשאלה – האם כדאי לבצע את רוב קניית המוצרים ביום הרווקים הסיני, או שעדיף להמתין למבצעי בלאק פריידי?

ריכזנו כאן את מה שחשוב לדעת על מנת לקבל את ההחלטה הזו.

מהו יום הרווקים הסיני?

יום הרווקים הסיני, חגיגת מבצעי המכירות שיזמה ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא במטרה להתחרות בחגיגת המבצעים המסורתית – בלאק פריידי, מתקיים כבר יותר מ-10 שנים בתאריך ה-11.11.

בשנים הראשונות השתתפו ביום הרווקים בעיקר האתרים השונים מקבוצת עליבאבא – עליבאבא, עלי אקספרס וטאובאו, בהיקפי מכירות שהלכו וגדלו באופן מהיר לאורך השנים.

לאור ההצלחה הרבה של מבצעי יום הרווקים הצטרפו בשנת 2015 לחגיגת המבצעים אתרים סיניים נוספים (כגון JD.com, בנגגוד ואחרים), ובשנים האחרונות ניתן לראות גם אתרים בינלאומיים וישראלים רבים עם מבצעי יום רווקים משלהם.

אתרי המכירות הסיניים נחלקים ל-2 סוגים מרכזיים – אתרים שמוכרים לצרכנים בסין ואתרים שמוכרים לצרכנים מחוץ לסין.

בין האתרים שמוכרים לצרכנים בסין בולטים כמובן האתרים עליבאבא, JD.com וטאובאו שמרכזים את רוב המכירות.

האתרים הסיניים הבולטים שמוכרים לצרכנים גלובליים כוללים את עלי אקספרס, בנגגוד, גיקביינג, טומטופ ואחרים.

מהו בלאק פריידי?

בלאק פריידי הוא יום מבצעים שמתקיים כבר למעלה מ-50 שנים. במקור היה הבלאק פריידי חגיגת מבצעים אמריקאית בעיקרה, המתאפיינת בתורי ענק בכניסה למגה-חנויות ברחבי ארה"ב, אך בשנים האחרונות, בייחוד עם התפתחות המכירות אונליין, הפך הבלאק פריידי לתופעה בינלאומית, שחלק משמעותי ממנה מקוון.

מהם ההבדלים המרכזיים בין בלאק פריידי ליום הרווקים הסיני?

ksp black friday banner

בלאק פריידי ויום הרווקים הסיני חולקים ביניהם לא מעט תכונות משותפות, ובראשן – בשני המקרים מדובר במבצעי מכירות אגרסיביים של חברות ואתרי קמעונאות מובילים, המתקיימים בפרק זמן קצר יחסית.

אך עם זאת, קיימים מספר הבדלים מהותיים בין שני ימי המבצעים:

1. המשתתפים בבלאק פריידי וביום הרווקים הסיני

היקף ופריסת המבצעים ביום הרווקים הסיני התפתחו מאוד, וכיום ניתן לראות אתרים בינלאומיים רבים שמשתתפים בהם, אך אתרי המכירות הסיניים עדיין עומדים במרכז ומרכזים את רוב המכירות.

אתרים בינלאומיים מרכזיים, כדוגמת אמזון, איביי, בסט ביי, נקסט ואחרים אינם משתתפים ביום הרווקים הסיני באופן רשמי, דבר שמקטין באופן משמעותי את היצע המוצרים והמבצעים ביום זה.

עם זאת, היקף האתרים הגלובליים המשתתפים ביום הרווקים הסיני הולך וגדל בכל שנה, ובשנה האחרונה כלל גם אתרים פופולריים כגון אייהרב, אסוס ואחרים.

לעומת זאת, בבלאק פריידי משתתפים באופן רציני כמעט כל האתרים המובילים בעולם, ובהם גם האתרים הסיניים השונים.

2. קטגוריות המוצרים

קטגוריות המוצרים הנמכרות ביותר ברחבי העולם (מחוץ לסין) ביום הרווקים הסיני כוללות אופנה, טלפונים ניידים (בעיקר תוצרת סין), גאדג'טים, רחפנים (בעיקר תוצרת סין), קוסמטיקה וצעצועים.

בבלאק פריידי יש דגש משמעותי יותר על אופנה של מותגים בינלאומיים מובילים, טלפונים ניידים של אפל, סמסונג ויצרניות מובילות נוספות, מוצרי חשמל לבית ובהם טלויזיות, מכונות כביסה ומקררים, מותגי הצעצועים הגדולים בעולם ועוד.

סיכום

aliexpress black friday banner

התשובה לשאלה – מתי עדיף לקנות – יום הרווקים הסיני או בלאק פריידי, היא למעשה: תלוי מה אתם מעוניינים לקנות.

אם אתם מחפשים מוצרים מתוצרת סין – טלפונים, מוצרי אלקטרוניקה, אופנה ועוד – קרוב לוודאי שביום הרווקים הסיני תמצאו אותם במחירים הטובים ביותר.

עם זאת, אם מדובר במוצרי חשמל גדולים, או במותגים מערביים – מומלץ להמתין למבצעי בלאק פריידי וסייבר מאנדיי.

אולי יעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות