מה כדאי ומה פחות כדאי לקנות בבלאק פריידי?

מודעה

עודכן לאחרונה בתאריך: 15/11/2022.

בלאק פריידי יכול בקלות לבלבל גם צרכנים מנוסים. מיליוני מבצעים עולים לאוויר בקצב מהיר, במאות אלפי אתרים קטנים וגדולים, פרסומות במדיה החברתית, פוסטים ממומנים, קבוצות פייסבוק, טלגרם, ווטסאפ, אתרי דילים, אתרי קופונים ועוד ועוד ועוד.

ולצד עשרות אלפי ההנחות והמבצעים המעולים שניתן למצוא בבלאק פריידי, מתפרסמים גם לא מעט מבצעים "פיקטיביים", והנחות שלא באמת מוזילות את מחירו הרגיל של המוצר ורק נראות יפה בפרסומת או באתר.

אז איך יודעים מה באמת כדאי לקנות בבלאק פריידי? אנחנו נשתדל לעזור לכם בנושא בסדרת מדריכים שתעלה לאתר בימים הקרובים.

ונתחיל בשאלה הגדולה – מה מומלץ ומה לא מומלץ לקנות בבלאק פריידי?

מודעה
ksp black friday banner
מודעה
ksp black friday banner

מה כדאי לקנות בבלאק פריידי?

1. מחשבים, מחשבים ניידים וטאבלטים

אם אתם זקוקים למחשב נייד חדש, מחשב שולחני לתלמידים, מחשב גיימינג או טבלט, בלאק פריידי מהווה הזדמנות מעולה לקנייה או שדרוג.

מחשבים וטבלטים של כל המותגים ובכל רמות המחיר מוצעים במהלך בלאק פריידי במחירים שקשה למצוא בזמנים אחרים במהלך השנה.

ולא רק מחשבי DELL, לנובו, שיאומי, HP ו-ASUS במבצע. גם מחשבי מק של אפל ניתן למצוא במחירים מעולים באתרים כמו אמזון ואיביי בחו"ל, ו-KSP ו-Ivory בישראל.

2. טלוויזיות ומכשירי חשמל לבית

אם החלטתם לקנות טלוויזיה, שואב אבק חדש, תנור, מיקסר או בלנדר, יש סיכוי מצויין שתוכלו למצוא אותם במחירים טובים בבלאק פריידי.

לא תמיד תוכלו למצוא את הדגמים הפופולריים ביותר במבצעים, אבל למי שיהיה מוכן להתגמש קצת בדגם – קרוב לוודאי שיוכל להשיג הנחות מצוינות.

בגזרת שואבי האבק, לדוגמא, ניתן בדרך כלל למצוא דגמים קודמים של דייסון, שיאומי, איירובוט או ג'ימי במחירי… ריצפה, בעוד שעל הדגמים החדשים והפופולריים יותר ניתן לקבל הנחות רזות יחסית של 10%-5%. וגם בגזרת הטלוויזיות הסיפור דומה.

3. אוזניות ורמקולים

אוזניות ורמקולים ניידים היו בשנים האחרונות מהמוצרים המבוקשים ביותר בבלאק פריידי.

אוזניות האיירפודס של אפל לצד המתחרות שלהם מבית סמסונג ושיאומי פורסמו בהנחות טובות מאוד, והיקפי המכירות היו בהתאם.

גם רמקולים ניידים מבוססי בלוטות' היו אטרקטיביים מאוד במהלך בלאק פריידי של השנים הקודמות, עם הנחות על רמקולים ממותגים מובילים ובהם Bose, JBL ו-Sonos.

4. גיימינג ומשחקים

משחקים למחשב או לקונסולות הפופולריות פלייסטיישן, Xbox ונינטנדו סוויץ' יכולים להגיע בבלאק פריידי למחירים הנמוכים ב-40% מהמחירים הרגילים שלהם.

חלק מההנחות ניתן למצוא בחנויות בישראל, אך לחובבי הגיימינג הכבדים מומלץ לבדוק גם את אתרי הגיימינג בחו"ל, בהם ניתן לעתים למצוא במהלך הבלאק פריידי מחירים מעולים על משחקים ועל באנדלים של משחקים וקונסולות.

5. שעונים חכמים וצמידי כושר

חובבי הגאדג'טים ופריטי הלבוש הדיגיטלי ממתינים בדרך כלל למבצעי בלאק פריידי על מנת לשדרג את השעונים החכמים שלהם, ובצדק.

כל המותגים המובילים נמצאים באופן מסורתי במבצע במהלך בלאק פריידי, כולל השעונים הפופולריים מאוד של אפל, סמסונג ושיאומי.

גם באגף צמידי הכושר ניתן למצוא מבצעים מעולים על המותגים Fitbit, גרמין (Garmin) שיאומי ו-Amazfit.

מודעה

מה פחות כדאי לקנות בבלאק פריידי?

מודעה
ivory black friday banner
מודעה
ivory black friday banner

1. תכשיטים

טבעות, צמידים, שרשראות יהלומים, שעוני יוקרה – כל קטגוריות המוצרים הללו לא מתאפיינות בהנחות משמעותיות במהלך בלאק פריידי, בין היתר מתוך רצון של חברות התכשיטים למצב את מוצריהן כיוקרה ולבדל אותם מיתר המוצרים הנמכרים במהלך בלאק פריידי.

אבל קיימים גם חריגים למה שכתבנו כאן – לעתים קרובות ניתן למצוא באתר איביי הנחות טובות על תכשיטים, כמו גם באתרים המשמשים כמשווקים בלתי מורשים של תכשיטים ושעוני יוקרה.

2. ריהוט

לא מעט מבצעים על רהיטים עולים לאוויר במהלך בלאק פריידי, אבל בחלק גדול מהם ההנחות אינן משמעותיות, ומניסיון השנים האחרונות, ניתן למצוא ביניהן גם "הנחות פיקטיביות" – כלומר – מוצרים שהמחיר שלהם בפועל לא השתנה, ורק מוצגים באתר או בפרסום כאילו מדובר בהנחה.

יש, כמובן, גם מבצעים טובים על ריהוט, אבל ככלל אצבע – מדובר בקטגוריה פחות אטרקטיבית בדרך כלל בזמן הבלאק פריידי.

3. מעילים

בלאק פריידי מסמל בחציו הצפוני של כדור הארץ את תחילתו של החורף, כך שמבצעים טובים על מעילים פחות נפוצים בתקופה זו.

בגדי קיץ, לעומת זאת, אפשר לעתים למצוא במחירים מעולים.

4. סמארטפונים חדשים

כמעט לא משנה אם מדובר במכשירי אייפון חדשים, סמסונג, שיאומי או OnePlus – קשה למצוא הנחות טובות על טלפונים ניידים חדשים, גם כשמדובר במבצעי בלאק פריידי.

והסיבה ברורה – תקופת הרווחיות העיקרית של יצרניות הטלפונים הינה במהלך השקת מוצרים חדשים, והורדת מחירים מוקדמת מדי עלולה להפוך דגם טלפונים חדש ללא ריווחי.

5. קונסולות משחקים חדשות

המחירים של קונסולות חדשות קבועים למדי, ולא פשוט למצוא הנחות משמעותיות על דגמים חדשים של סוני פלייסטיישן או Xbox, גם במהלך בלאק פריידי.

דגמים ישנים יותר של קונסולות, או קונסולות מחודשות ניתן למצוא בהנחות טובות.

מודעה

6. מזרנים

הנחות משמעותיות על מזרנים אינן מאוד נפוצות במהלך בלאק פריידי, ובגדול ניתן לומר שהמחירים נוטים להיות די דומים במהלך כל השנה.

מודעה

כתיבת תגובה